Veličan ve městě aneb... o cestách necestách, delších i kratších, do měst větších i menších. O tom všem se bude psát na tomto blogu.

Články budou hlavně o zážitcích a popisu jednotlivých čtvrtí San Francisca. Ale taky se budu snažit psát praktické rady, které třeba někomu pomůžou, když bude cestovat s vízem J1 do USA.



Tuesday, November 1, 2011

New York - Den 1. a 2.

Den první byla neděle. Vysvitlo slunko, po sněhu ani památky. To je radost, že jsem se s tím mega kufrem táhal v tom nejhorším možném počasí.
Koupil jsem měsíční metro kartu za sto doláčů a teď můžu frčet kamkoliv. Možná ještě o systému v metru napíšu víc. Pro začátek přikládám pro představu docela zamotanou mapku metra:
http://www.mta.info/nyct/maps/submap.htm
Na první pohled je to docela psycho, ale dá se to nějak zvládat. Bydlím u zastávky Utica Avenue (trasa metra A a C v Brooklynu).
Ale zpět k prvnímu dni, prošel jsem trochu město abych to ten další den nějak zvládl a abych trefil do školy. Na zpáteční cestě se v Brooklynu nedaleko od bytu hrál zápas amerického fotbalu mezi místníma školama. Stihl jsem zápas od začátku. Hosté měli výkop a hned po výkopu to domácí týpek chytil a provalil celé hřiště - touchdown jak vyšitý :) Moc teda ten fotbal nesleduju, ale podle reakcí lidí jsem poznal, že se to jen tak nevidí. Po chvilce jsem si všiml, že jsem asi jediná bílá huba na stadionu (včetně hráčů a metrákových rozhodčích). Pak jsem přišel na to, že i když jdu na metro, tak jsem celkem v menšině. Ale vše v pohodě. Žádné zabijácké pohledy nedostávám.

Další den byl nástup do školy, rozřazení do skupin, info o školních kalbách atd. To vše trvalo od rána až do 3 odpoledne. Pak nás jedna z učitelek (než se vyhodnotily testy a další formality) vzala do Grand Station (asi nejhezčí vlakáč v NY (slečna říkala, že asi před 14 dny tam potkala Rogera Federera na autogramiádě)) a Bryant Parku. Je to parčík přímo uprostřed Manhattanu a zrovna pár dní zpátky tam otevřeli veřejné kluziště. Je to docela úlet, zabruslit si mezi mrakodrapy.
Po krátkém rozchodu v parku jsme pokračovali do školy v Empire State Building. Nafasovali jsme kartičky a od té doby můžu do Empire State chodit jak pán :) Samotná třída se nachází v 63. patře tohoto nejvetšího mrakodrapu v NY. Takže ten výhled, který máme přímo ze třídy je prostě neuvěřitelný. Doufám, že už brzo udělám pár fotek. Zatím jsme tam byli jenom na chvilku a nestačil jsem ani zavřít hubu, natožtak něco fotit. Protože dnes je zrovna 31.10., tak večer probíhala na 6. avenue Halloween Parade. Je to taková promenáda nejrůznějších halloween masek a kostýmů. Pokecal jsem s týpkem z ČR, který nastupuje do školy dnes, stejně jako já, a ještě s jednou slečnou z Brazílie. Tak jsme vytvořili grupu asi šesti lidí a šli jsme se tam podívat. Po pravdě samotná prohlídka nebyla nic moc. Všude hlava na hlavě a proto toho nebylo moc vidět. Den to byl hodně náročný, tak jsem to po chvilce stání v davu zabalil.

Vtip na závěr:
How do you wake up Lady Gaga in the morning??
.
.
.
PokeHer Face!
(Jestlis to pochopil, tak je to dost trapné co? Ale par lidi se tomu tady fakt směje)

No comments:

Post a Comment