Veličan ve městě aneb... o cestách necestách, delších i kratších, do měst větších i menších. O tom všem se bude psát na tomto blogu.

Články budou hlavně o zážitcích a popisu jednotlivých čtvrtí San Francisca. Ale taky se budu snažit psát praktické rady, které třeba někomu pomůžou, když bude cestovat s vízem J1 do USA.



Monday, July 29, 2013

Jak jsem... žádal o vízum

Pokud chcete jet do USA jako turista maximálně na 3 měsíce, stačí vám tzv. povolení ESTA. Pokud chcete vydělat nějaký ten peníz poctivou prací, studovat nebo jen cestovat déle než 3 měsíce, musíte žádat o vízum v Praze na ambasádě USA.

Termín návštěvy ambasády je potřeba dopředu zaregistrovat na webu ambasády. Jelikož termín musí být v čase 8:00 - 10:00, chtěl bych tímto poděkovat spolužákovi Jirkovi J. za poskytnutí lože pro přenocování (den předem) a dalším obyvatelům jeho paneláku za dobře strávený večer... 6 pivek na místním bowlingu + usínání o půl třetí ráno :)
Nemohlo následovat samozřejmě nic jiné, než zaklapnutí budíku v plánovaný čas probuzení a hon s časem, abych stihl svůj ohlášený termín na ambasádě. S lehkou hladinkou a taky lehkým zpožděním mě pustili dovnitř, kde probíhá klasická šacovačka + vypnutí mobilů, detektor kovů atd. No cítil jsem se, jak kdybych měl v kapse minimálně TNT.

Následovala klasika. 30 lidí čekajících na to samé a u pěti přepážek pracovala jedna ženská. Takže jsem tam strávil asi dvě utrápené hodiny. Samotný čas u přepážky bych tipnul asi na jednu minutu. Aspoň jsem vystřízlivěl. Díky panu Obamovi za studenou vodu na hajzlu.

Zde je odkaz na typy nepřistěhovaleckých víz do USA.

No comments:

Post a Comment